Hem > Våra pass > Passbeskrivning

Passbeskrivning

Lättgympa, Fortnox Arena

Vi jobbar igenom hela kroppen till härlig musik. Rörelseglädje. Vi tränar:
Rörlighet, Koordination, Balans, Styrka och Kondition
Passet avslutas med stretch och avslappning.
Du jobbar efter din egen förmåga. Det ska kännas skönt och roligt.        

Medelgympa, Katedralskolan

Ett fartfyllt pass med härliga rörelser till god musik. Vi jobbar med kondition, rörlighet och styrka. Passet innehåller hopp. Alla kan vara med och gympa

Yoga, Movation Gym I11         

Hathayoga pass där mjuka men fysiska rörelser kombineras med andningsövningar där vi står lite längre i positionerna. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom dynamiska rörelse i förening med vår andning. Fritt från prestation! Passet passar nybörjare men även de som har lite mer erfarenheter av yoga.

Yoga, Torparskolan

Detta pass är till för alla, både för dig som har lite vana eller för dig som vill pröva på. Passet är 90 minuter                        

Intervallträning, Fortnox Arena                                                  

Intervall är där vi jobbar med tidsintervaller som varvar styrka, kondition och smidighet för att träna hela kroppen. Här kan man ge allt. Det är upp till dig. Allt till peppande musik!

Bollywood Jivers

Bollywood fusion är en blandning av Indisk dans, salsa och mycket mer. Härligt pass för den som tycker om dans i alla former                  

Rygg- Coregympa, Furuby skola        

Här jobbar vi med styrka, balans, rörlighet och pulshöjande övningar utan hopp. Vi jobbar mycket med bålens muskler så vi stärker våra mag- och ryggmuskler. Passet avslutas med stretching och avslappning. Allt sker till passande musik.                                

Yoga, Jivers 

Detta yogapass är till för alla, både dig som har lite vana eller för dig som vill pröva på.                                                   

Medelgympa, Sandsbro skolan

Passet som passar alla. Det är du som bestämmer hur tufft det ska bli för dig. Vi bygger upp kondition, styrka och rörlighet till musik som ger oss energi att vilja ta i det där lilla extra. Medryckande och glatt pass med hög igenkänningsfaktor. Du väljer själv hur hårt du vill jobba. Allt annat får du på köpet.                                 

Lätt intervallträning, Fortnox Arena     

Vi jobbar med tidsintervaller med lätta övningar som innehåller styrka, kondition. balans och smidighet. Man väljer själv hur tufft man vill att det ska bli. Allt är i Din takt. Innehåller inga hopp. Härligt peppande musik!

Vattengympa, Växjö Simhall 

Här är det fart och fläkt. Här är man inte rädd för att bli lite blöt! Djup och vattentemperatur gör vattengympa skonsam för kroppen. Kondition blandat med styrka, balans och koordination. Allt till medryckande anpassad musik, Detta hjälper till att ta ut rörelserna och samtidigt sätta fart på kroppen. Motståndet i vattnet gör att Du själv kan anpassa hur ”jobbig” rörelsen blir så den passar Dig. Ibland använder vi redskap

TaiJi Quan, Lillestadsskolan

Termin 3+ är för dig som har gått minst två terminer 

Nybörjare, termin 1+ För dig som inte har prövat tidigare eller som vill friska upp dina kunskaper.  

 

GRUPPTRÄNING UTOMHUS

Ryggvänlig gympa, Sportfälltet, Teleborg

Ett lättare allroundprogram där vi tränar lite mer på rörlighet, balans och kroppskännedom till härlig och inspirerande musik.

Medelgympa, Hovshagaskolan

Rörelseglädje till varierad musik. I passet ingår kondition, styrka, rörlighet och koordination. Vi börjar med uppvärmning och avslutar med stretch.

Medelgympa utan hopp, Arenastanden Bakom Vida Arena

Rörelseglädje till varierad musik. I passet ingår kondition, styrka, rörlighet och koordination. Vi börjar med uppvärmning och avslutar med stretch.

Cirkelfys, Furutåskolan Fotbollsplanen                                     

Ett roligt och dynamiskt stations/cirkelträningspass där vi varvar styrka och kondition

Styrka, Furutåskolan Fotbollsplanen

Ett roligt och allsidigt styrkepass där vi jobbar igenom de stora och viktigaste muskelgrupperna i kroppen.