Hem > Våra pass > Passbeskrivning

Passbeskrivning

Lättgympa, Fortnox Arena
Vi jobbar igenom hela kroppen till härlig musik. Rörelseglädje. Vi tränar Rörlighet, Koordination, Balans, Styrka och Kondition. Passet avslutas med stretch och avslappning. Du jobbar efter din egen förmåga, det ska kännas skönt och roligt.
Ryggvänlig gympa, Teleborg B-hallen
Ett lättare allroundprogram där vi tränar lite mer på rörlighet, balans och kroppskännedom till härlig och inspirerande musik.
Medelgympa, Katedralskolan
Träning för hela kroppen. Utveckla din rörlighet, styrka, koordination, balans och kondition till medryckande musik! Här håller vi ett något högre tempo och har fler övningar med hopp.
Medelgympa, Hovshagaskolan
Ett fartfyllt pass med härliga rörelser till god musik. Vi jobbar med kondition rörlighet och styrka. Passet innehåller hopp. Alla kan vara med och gympa.
Yoga, Movation Gym I11         
Hathayoga pass där mjuka men fysiska rörelse kombineras med andningsövningar, där vi står lite längre i positionerna. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom dynamiska rörelse i förening med vår andning, fritt från prestation! Passet passar nybörjare men även de som har lite mer erfarenheter av yoga.
Styrka med stänger, Teleborgshallen C-hallen
Ett roligt och allsidigt styrkepass där vi jobbar igenom de stora och viktigaste muskelgrupperna i kroppen.
Medelgympa utan hopp, tuffa styrkeövningar – bra för seniorer, Tipshallen, Spegelsalen
Rörelseglädje till varierad musik. I passet ingår kondition, styrka, rörlighet och koordination. Vi börjar med uppvärmning och avslutar med stretch.
Medelgympa, Östergårdsskolan utomhus
Träning för hela kroppen. Utveckla din rörlighet, styrka, koordination, balans och kondition till medryckande musik! Här håller vi ett något högre tempo och har fler övningar med hopp
Medelgympa, Gustavslundskolan
Medelpass där vi jobbar igenom hela kroppen. Styrka och kondition i en härlig blandning med musik.  Delar av passet jobbar vi på golvet med styrkeövningar utan redskap.
Yoga, Torparskolan
Detta pass är till för alla, Både för dig som har lite vana eller för dig som är ny och vill pröva på. Passet är 90 minuter
Pilates Spirals, Hovshagaskolan
Vi rör oss i ett flöde av rörelser till musik. Ett program som ökar flexibilitet och rörlighet, förbättrar koordination och balans. Ökar styrkan i bålen och förbättrar hållning och kroppsmedvetenhet.  
Intervallträning. Tipshallen, Spegelsalen                                   
Vi jobbar med tidsintervaller som varvar styrka kondition och smidighet för att träna hela kroppen. Passet lämpar sig till alla då det alltid finns alternativ och man jobbar efter egen förmåga.
Styrka-Rörlighet Senior
Passet innehåller uppvärmning, styrka och rörlighetsträning anpassat för seniorer. Avslutar med stretch och avslappning. Vi använder den egna kroppen som belastning från start och lägger under terminen till hantel/stång.
Bollywood Jivers
Bollywood fusion är en blandning av Indisk dans, salsa och mycket mer. Härligt pass för den som tycker om dans i alla former.
Medelgympa, Östra lugnet
Träning för hela kroppen. Utveckla din rörlighet, styrka, koordination, balans och kondition till medryckande musik! Här håller vi ett något högre tempo och har fler övningar med hopp
Coregympa, Furuby skola        
Här jobbar vi med styrka, balans, rörlighet och pulshöjande övningar utan hopp. Vi jobbar mycket med bålens muskler så vi stärker våra mag- och ryggmuskler. Passet avslutas med stretching och avslappning. Allt sker till passande musik.
Cirkelfys, Teleborgshallen C-Hallen                                           
Ett roligt och dynamiskt stations/cirkelträningspass där vi varvar styrka och kondition.
Yoga, Jivers 
Detta pass är till för alla, både dig som har lite vana eller för dig som vill pröva på.  
Lättgympa, Simhallen 
Gympapass för alla. Vi jobbar utan hopp men med såväl stärkande som pulshöjande övningar. Även koordination, rörlighet och balans tränas allt på en lagom nivå. Vi jobbar igenom kroppens muskler från topp till tå och avslutar med stretch och avslappning. Allt sker till härlig och passande musik.
Coregympa, Simhallen              
Här jobbar vi med styrka, balans, rörlighet och pulshöjande övningar utan hopp. Vi jobbar mycket med bålens muskler så vi stärker våra mag- och ryggmuskler. Passet avslutas med stretching och avslappning. Allt sker till passande musik.
Medelgympa, Lillestadskolan 
Ett fartfyllt pass med härliga rörelser till god musik. Vi jobbar med kondition rörlighet och styrka. Passet innehåller hopp. Alla kan vara med och gympa.
Medelgympa, Sandsbro skolan
Passet som passar alla. Det är du som bestämmer hur tufft det ska bli för dig. Vi bygger upp kondition, styrka och rörlighet till musik som ger oss energi att vilja ta i det där lilla extra. Medryckande och glatt pass med hög igenkänningsfaktor. Du väljer själv hur hårt du vill jobba. Allt annat får du på köpet. 
Cirkelfys, Gustavslundskolan
Utmana dig själv! Vi kör stationer i olika långa intervaller. Med både kroppen och ev. redskap till hjälp kör vi igenom hela kroppen. Alla kan vara med!
Lätt intervallträning, Fortnox Arena                                          
Vi jobbar med tidsintervaller med lätta övningar som innehåller styrka kondition balans och smidighet. Innehåller inga hopp. Allt efter egen förmåga!
Vattengympa, Växjö Simhall 
Här är det fart och fläkt. Här är man inte rädd för att bli lite blöt! Djup och vattentemperatur gör vattengympa skonsam för kroppen. Kondition blandat med styrka, balans och koordination. Allt till medryckande anpassad musik, detta hjälper till att ta ut rörelserna och samtidigt sätta fart på kroppen. Motståndet i vattnet gör att Du själv kan anpassa hur ”jobbig” rörelsen blir, så den passar Dig. Ibland använder vi redskap
Power styrka, Gustavslundskolan
Ett pass som innehåller både styrka och kondition, Med hjälp av stänger kör vi igenom kroppens alla muskler. Du anpassar själv vilken nivå, med olika vikter. Tufft och roligt pass där alla har möjlighet att vara med även om man inte är en van styrkeutövare.
Medelgympa, Furuby skola      
Rörelseglädje till musik som alla gillar. Passar dig som vill jobba med kondition, styrka, rörlighet och koordination.

TaiJi Quan, Lillestadsskolan
Termin 3+ är för dig som har gått minst två terminer
Nybörjare, termin 2+ För dig som inte har prövat tidigare eller som vill friska upp dina kunskaper.